fredag 3 december 2010

Några negativa sidor hos HTS

Okej. Mycket har hänt sen sist. Alldeles för mycket. Men jag är just nu på dåligt humör så i detta inlägget tänker jag bara skriva negativa saker från de gångna dagarna. Kanske det kommer ett lite roligare inlägg senare.

Jag har länge sagt att jag inte gillar Tekniskan. Jag har klagat på maten bland annat. Men nu tänker jag ta upp lite andra saker:

1) Om man har en viss lärare (tror inte att jag vågar nämna något namn) i psykologi så kan man inte få MVG om man skulle råka skriva i marginalen på ett prov. Skriver du stort? Ja, skyll dig själv. Otroligt pedagogiskt det där.

2) Nu tänker jag ta upp dramat med datorerna igen. Vi blev innan vi började ettan lovade att vi skulle få varsin dator. Men fick vi det? Nej, naturligtvis inte. En annan klass fick en resa som kompensation, men det kunde inte vi för så mycket pengar fanns det ju inte. Till slut var det sagt att vi skulle få vars ett USB-minne istället + att vi skulle få använda en vagn där det står datorer. Fick vi något USB? Nej, naturligtvis inte. Vad var hållhaken på datorvagnen? Jo, att den står inlåst i ett valv som är inlåst i ett rum. Gissa vad som hände sen? Jo teknikarna (eller var det estetarna?) fick vars ett USB-minne. Detta gör ju inte att man tycker om skolan mer precis. De blev till och med bestämt att vi inte skulle få åka på någon resa med religionen efersom det också var för dyrt, men det har vår super snälla Gittan fixat! Tack för det.

Nu orkar jag inte skriva mer, hörs sen,

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar