lördag 11 december 2010

Hata, hata, hata HTS!!!

Fy FAN vad jag hatar HTS. Jag kokar fan nu asså. Ni kan ju börja med att bläddra bland mina gamla inlägg, jag har redan skrivit en del om HTS. Vet inte om jag har nämnt projektdagarna, men dom togs ju i alla fall bort. Eller nej, just det- dom FÖRSVANN. Skumt eller hur? I alla fall, här är det nya fallet:

Jag läste en medicin kurs i tvåan. Jag fick då MVG / VG på alla uppgifter, flest MVG då. Sen fick jag G på ett prov, och därför fick jag G i slutbetyget. Jag sade att jag antingen ville göra ett prov och komplettera det där sista, eller så ville jag hoppa av kursen och ta bort den helt. Då sade hon att jag fick göra ett prov, men att jag kunde göra det nu, denna terminen istället. Jag gick in till henne för några månader sedan och sade att jag inte trodde att man fick göra sånna kompletteringsprov, men hon svarade då att det skulle hon fixa eftersom hon hade lovat mig det. Jag fick hem en bok och blev tillsagd vilka kapitel jag skulle plugga på. Sen skulle jag maila när jag hade pluggat så vi kunde bestämma ett provdatum. Nu när jag mailade blev hennes svar såhär:

Hej Ida!

Ja, det har jag och tyvärr får du inte göra en prövning eftersom du inte fick Ig i kursen men det du kan göra är att efter du har gått ut skolan så kan du hos oss på Flexvux göra en prövning för mig på kursen.


(Hållhaken är ju då bara att jag inte kommer in på någon högskola eftersom jag då hamnar i en helt annat grupp pga de nya reglerna. Jag hamnar alltså i så afll efter alla som har gjort gymnaset, även om de har sämre betyg än mig.)

Mitt svar till det:

Hej!

Okej, då föreslår jag att du letar upp fakta innan du lovar någon annan en sådan sak en annan gång. Ett tips bara. Jag sade faktiskt till dig innan kursen var slut att jag ville göra en prövning. Plus att jag har haft MVG på flera saker, så ett G är inte särskilt kul att ha i det läget. Dessutom sade jag till dig att jag ville hoppa av kursen innan den slutade om jag inte fick göra en prövning.

/ Ida

Fan vad jag är arg.

Jag berättar om gårdagen när jag är på bättre humör.

XoXo

1 kommentar: