onsdag 29 december 2010

Tror jag tänker för mycket ibland...

Nu har jag suttit och skrivit på projektet sen jag vaknade imorse. Jag är duktigt trött på det nu. Det jobbiga är bara att jag inte har fått bilderna från fotografen så jag kan inte göra klart det sista... Nu är det nära i alla fall, tur det för snart kräker jag alltså.

Inget roligt har hänt idag alltså, tänkte promenera med Tindra och pyssla med hästarna, men det får bli imorgon istället. Satt och tänkte på Tindra innan... jag vill ju ha en valp, men pappa vill absolut inte ha mer än tre hundar. Då började jag fundera. När jag köpte Tindra verkade allt så bra, hon var frisk och pigg och kenneln verkade seriös, så framtiden såg ljus ut. Men sen började problemen dyka upp. Överbettet började växa fram och är nu större än vad jag någonsin skådat. Jag hade ju från början tänkt ställa henne, men det kunde jag ju glömma där. Sen har hon vägrat äta flertalet dagar i veckan i ett år. Allt vi har provat har hon blånekat. Agility, som ju var mitt viktigaste mål tyckte hon inte om. Nu tycker hon väl att det är roligt, men hon joggar helst bara. Jag trodde ärligt inte att det fanns sånna border collies? hade jag velat ha en sån hund hade jag köpt en Basset, ärligt talat. Vallning förstår hon inte alls, men hon är ju en vallhund? Det verkar inte som att hon har fattat det i alla fall. Sen är det ju inte så kul att hon hatar barn, gör utfall mot alla hundar hon möter och har världens svagaste psyke. Jag köpte en border Collie för att vara säker på att få en snabb och arbetsglad hund som jag kunde valla med. Min "border collie" är inget av det. Lydnad älskar hon, jag skulle kunna tävla lydnad om jag hade haft agilityn också. Men inte bara lydnad, det vill jag inte. Kanske hade hon haft det bättre hos någon som hade haft användning av henne? eller ja, hon hade väl inte fått det bättre, hon har det bra här, men jag hade fått det bättre. Det hade ju varit roligare att träna med en hund som hade uppskattat det. Men vem vill ha en långsam border collie med överbett som aldrig kan få valpar? Inte många... knappt jag heller. Trots allt detta tycker jag ju om henne. Men jag skulle vilja ha en hund som fungerar.


XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar