fredag 13 januari 2012

Dröm stort!

Hello lovers!

Sitter hemma hos min pappa nu, tänkte att jag hälsar på Nellie i väntan på att vissa ska tönta färdigt på gymmet. På vägen hit funderade jag på en sak som jag tänkte ta upp nu innan färden går vidare mot Lund!

Det jag tänkte skriva om är mål och drömmar. Jag har redan slösat en hel del av mitt liv åt att vara andra till lags, men nu när jag har fått lite grepp om livet så inser jag att det är helt sjukt och totalt onödigt att gå efter vad andra säger och tycker. Varför ska man leva någon annans liv? Vem bestämmer vad just du ska göra, välja eller drömma om? Jag vet att det inte är så lätt, men mitt tips är: Skit i vad alla andra säger eller tycker!! Det är ditt liv, ingen annans. Det är inte kul att vakna upp flera år senare och inse att man slösat bort sitt liv på något (eller någon) som man inte ens brytt sig speciellt mycket om... Nu har jag turen att jag tog mitt liv tillbaka redan innan jag fyllt 20, jag har hela livet framför mig. De gångna åren tänker jag nu vända till något positivt och ta det som en lärdom. Jag har lärt mig att inte ta någon skit från någon, men framför allt har jag lärt mig att våga hoppas och att våga drömma stort!

Om ingen skrattar åt dina drömmar så är de för små...
Och slutligen... Dream in colours and do what you want!


Dagens chill-look...

XoXo

2 kommentarer: