torsdag 19 januari 2012

Djupa tankar...

Jag har två saker jag vill ta upp nu:

1) att skriva "<3" i sms. När man träffar nya människor som man börjar smsa med så är det så otroligt svårt att veta när man ska börja skicka hjärtan. Träffar man tex. en tjej så kanske hon tycker att det är konstigt att skriva hjärtan med varandra, det kanske inte är något hon gör. Redan där har man ju i så fall gjort bort sig. Sen kommer vi då till det jobbiga släktet- killar. Om man nyligen har träffat en kille som man smsar med och råkar skriva hjärta... vafan gör man?! Jag är en sådan person som smsar med väldigt många, hela tiden. Merparten av dessa skriver jag hjärtan till. Sen kommer då den där tjejen/killen (Killen är ju klart värst) och skickar ett sms. I rena farten och utan att tänka efter eller att ens märka något så skickar man ett hjärta. Ett tag senare inser man att, "fan nu skickade jag hjärta till fel person." Hela världen stannar. Denna personen kan ju ta detta på helt fel sätt. Antingen så tycker den att man är dum i huvet och håller sig i framtiden på avstånd. Eller så råkar denna personen då vara lite hemligt kär i en och då blir det jätte fel. Men hur ska man då göra när skadan redan är skedd? Ska man skriva "-<3" eller säga att det inte var meningen? Eller ska man låtsas som om ingenting har hänt? Som om man inte ens märkt det? Det jobbigaste tänkbara i denna situationen (om det då är en kille) är att han börjar skriva hjärtan tillbaka. Då ligger man illa till, det får bara inte hända. (Tycker då jag som är så jävla anti förhållanden och kärlek över huvud taget som det bara går.) Nu vet jag att 90% av alla er tycker att jag är sjukt löjlig nu, men vet ni en sak? Där finns dom andra 10% som faktiskt tycker exakt samma sak!

2) Över till något riktigt allvarligt nu, håll i er för nu kommer de djupa diskussionerna... När jag jobbade idag upptäckte jag en väldigt fantastisk sak, vet inte om det är nytt eller ej, men för mig är det i alla fall nytt. Jag gick förbi hyllan med baksaker, bland annat sirap och såg vit sirap. Visste ni att det finns vit sirap? Inte ljus sirap nu, utan VIT? Det visste i alla fall inte jag! Detta kom jag fram till att det är Evolutionens revolution! För er som inte visste det, så används vit sirap istället för socker i tex. kanelbullar. Det ska jag lätt prova nästa gång!



XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar