torsdag 20 januari 2011

Jobb(igt).

Hej hopp!

Igår kom Oskar hem så jag hade inte tid att blogga då. Vi kollade på film och myste, som jag längtat efter honom! (Inte för att han hade varit borta så länge, men ändå.) Filmen blev Splice, den var faktiskt bra! Inte superduper bra, men den fick ganska högt betyg av mig ändå :) Helt klart sevärd.

Satt och kollade rundor på hästar till salu. Den hästen jag berättade om som var billig för att ägaren skulle flytta... om ni kanske minns? I alla fall så var den 15000 billigare nu, för nu hade hon flyttat och den stog kvar här i skåne. Den var alltså ÄNNU billigare för att hon behövde bli av med den. Jag blir bara mer och mer kär i den. PLUS att det står att hon kan gå ner mer i pris bara den blir såld. Ge mig den?!

Sen var det ju det här med jobbet då. Det kändes som att det började gå bra, men alla ombokar ju hela jävla tiden. "Jag har inte hittat folk" är den vanligaste anledningen. Nehej, så du har inte tre vänner som du har kunnat hitta på tre veckor? Konstigt... folk fattar liksom inte att det är mitt jobb, jag avbokar tävlingar, träningar och annat som jag skulle gjort annars. Sen får man ett sms en dag, eller ibland samma dag innan att "det blir inget". Nehej okej, det var ju trevligt. Tack och adjö. Jag blir bara så trött, mest för att jag själv aldrig skulle kunna göra så mot en kompis eller släktning. Jag hade ställt upp. Nu behöver ju inte alla ta åt sig, detta är ju inte menat som något påhopp eller så. Det är bara jobbigt.

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar