söndag 9 januari 2011

Dag 7- Min tro.

Ja, jag har väl ingen direkt tro egentligen... Något jag verkligen (töntigt enligt vissa) tror på är att allt som händer har en anledning. Även om jag inte vill tro det ibland, så tror jag ändå att det är så. Jag tror också att det är bra att tänka så, att se den ljusare sidan av livets alla händelser, bra som dåliga. Man får visst vara ledsen eller arg, men det kan vara bra att se det från olika vinklar, gärna de bra för det mår man bättre av. Sen tycker jag inte att man bara ska skita i allt för att det löser sig ändå, man ska skapa sin egen väg. Inte bara finna den, utan skapa den. Sen om något dåligt händer så fanns det en anledning till det, vänta bara och se... Det mesta har ljusa sidor som kommer krypande när man tänker efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar