tisdag 18 januari 2011

A Big Fat Lie.

Alla sade till mig när jag skulle börja gymnasiet att jag absolut skulle välja NV, utan tvekan! "Det är nyckeln till världen, du kommer kunna göra vad du vill sen när du har tagit studenten". Nu, 2,5 år senare vet jag att det är bara BullShit. Ren BullShit. Jo, visst, du kan komma in på alla utbildningar efter gymnasiet. Men det är ju förutsatt att du har minst 19 i slutbetyg. Och då säger jag minst. Hur många har det egentligen? Inte jag i alla fall. Det finns många andra gymnasielinjer som är bra mycket lättare, med i princip samma kurser. Skillnaden är bara att det är fan så mycket lättare att få bra betyg på någon annan linje. Varför ska man jobba som ett jävla svin i tre år, nästan så man jobbar ihjäl sig, om man nu inte kan varken få jobb eller utbilda sig till vad man vill sen efter? Jag har gjort feta misstag i mitt liv, dem värsta är att jag valde NV och dessutom på HTS. Värre blir det ju inte. Jag skulle gått någon häst-, eller hundlinje istället... bra mycket roligare! Vad som helst, bara inte HTS... ångrar mig djupt, det känns just nu som att mitt liv är förstört. Det låter naturligtvis mycket löjligt för er, men det jag vill bli kan jag bara fetglömma. Hur bra tror ni det känns på en skala? Jag vet också att det finns fler där ute som känner precis lika dant. Men jag tänker inte ge upp, jag tänker kämpa mig igenom den sista terminen och jag tänker hitta någon utbildning och bli något. Något. Som tur är har jag grymt stöd av Oskar, det hjälper oerhört mycket. Om där är fler som jag därute så ge inte upp! Och för er som inte valt gymnasie än... tänk efter själva och ordentligt innan ni väljer, det är sjukt jobbigt att gå och ångra sig...

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar