torsdag 2 september 2010

Falskhet och Maktmissbruk.

Tiden går så fort, bloggningen hinns inte riktigt med! haha, men det är nog inte mitt största problem just nu.

Har varit hos Oskar de senaste dagarna, mys på det :* Mer blir det till helgen, som ju snart är här! :D den behövs.

Nu har jag två saker som måste lyftas från mitt hjärta, inget allvarligt, men något som jag gått och irriterat mig på.

1) Jag är så jävla trött på att vissa elever särbehandlas bara för att dom tar sig till vissa saker. Lärarna (i alla fall på min skola) väljer precis vem som ska få vilket betyg, det behöver inte ens vara grundat på dina resultat, utan hur du är som person och hur mycket läraren tycker om just dig. Det är så oerhört orättvist. Maktmissbruk kan man kalla det. Jag sänder en fet diss till alla sådana lärare, ni borde aldrig blvit lärare över huvud taget.

2) Så till en helt annan sak. Vänner är bra att ha, vänner måste man bara ha. Men hur många finns det som man kan lita på? Inte många. Och såklart, så lär man sig det den hårda vägen. En äkta vän... ja det hittar man nog bara en, om ens det. När alla andra sviker, hur kan man då vara säker på att den bästa vän man har inte är likadan och snart lämnar dig i sticket? Och en sak till. Om ni ska snacka skit, var mer diskreta så att jag slipper få reda på allt, jag går hellre utan den vetskapen.

Jag hoppas nu verkligen att ni som läser detta i alla fall är så pass funtade att ni förstår att det är er jag menar, er jag beskriver. Och ta åt er.

XoXo

1 kommentar: