söndag 19 september 2010

Allsvenska och Val

Som synes så hade jag ingen lust att blogga igår, nej. Egentligen gick det rätt bra på tävlingen, men jag var piiiist hela dagen. Förklassen nollades, nice. Lagklassen började bra, vi fick två inledande nollor, sen så skulle jag då rida, och såklart petades en bom. Så fruktansvärt onödigt. Hade jag ridit ordentligt hade det inte hänt, men samtigit, varför kan jag aldrig få ha någon tur? Men trots allt så var vädret hemskt och vi får väl vara nöjda ändå. I vilket fall som helst så gjorde alla tjejerna i laget ett mycket bra jobb och vi laddar nu inför nästa omgång i Röinge, då tar vi dom! förresten så hade vi världens bästa hejarklack! haha, minst i antalet, men dom hördes i alla fall mest!

Sitter nu och tittar på valvakan. Det känns som att alla partier har panik över att SD verkar komma in i riksdagen... dom smutskastar SD allt dom kan, och faktiskt så börjar det mest låta löjligt. Löjligt och överdrivet. Jag säger inte att något parti är bättre än ett annat, men det är faktiskt jävligt fegt att stå och smutskasta någon så som vissa av partierna faktiskt gör. Töntigt, tycker jag. Plus att stå och säga att det är hemskt att SD kommer in och att de inte ska kunna hävda sig ändå, det är riktigt lågt, för då påstår ju dom som hävdar detta att de människor som har röstat på SD inte har någon rätt att hävda sig. De ska alltså försummas bara för att de andra partierna hatar SD. Om man nu tycker att SD är främlingsfientliga osv. vad fan kallas det då när de, egentligen "riktigt sanna svenskarna" (för det lär ju inte vara någon utländsk som röstar på SD) som faktiskt har röstat på SD och det är ju av en anledning. Är inte de människorna värda något? Vafan ska man då rösta för? Nej, jag tycker det är dåligt och en hel del politiker har uttryckt sig otroligt amatörmässigt idag. En eloge till SD som faktiskt har skött kvällen exemplariskt.

Jag hoppas inte att ni missförstår mig nu, man får rösta på precis vilket parti man vill, inget är rätt eller fel. Men det bör finnas tillräckligt med pariter för att spegla hela Sveriges befolkning, det är väl det som är hela grejen? I alla fall så säger jag inte att ett är mer rätt, jag tycker bara att kvällen har visat mycket som inte synts innan, och jag tycker faktiskt att SD är starka och har gjort ett bra jobb.

Nu ska jag kolla klart.


XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar