tisdag 28 september 2010

Helgens händelser

Eftersom internet hemma inte går att använda just nu så har det inte blivit någon bloggning. För tillfället sitter jag i skolan och har nu tio minuter på mig att göra ett snabbt inlägg om helgens händelser!

I söndes var det ju tävling med Evita, gick faktiskt riktigt bra! Hon fick gå sin första omhoppning, kul! körde på mesvarianten där eftersom jag inte vet hur hon reagerar på snäva svängar. Hon har trots allt bara hoppat i en dryg månad, plus att detta var första gången för henne i ett ridhus. Men hon nollade och blev trea. Kul! :) I andra klassen gick hon också till omhoppning, och där satsade jag allt, vinna eller försvinna. Tyvärr blev det försvinna då hon fick ett riv. Det var mitt fel, jag släppte av henne för tidigt. Första hindret i omhoppningen var det också, så det blev en lugn runda på resten. Trots det så hade hon tredje bästa tiden. Det känns som att vinsten är på bra gång nu! :) Jag är i alla fall riktigt nöjd med dagen. Nästa helg är det allsvenskan, känns riktigt lovande!

Måndagen (studiedag) spenderades till att prova bilar och hälsa på bror på sjukhuset. Jag hatar sjukhus. Hade jag skullat ligga där så länge som han ska hade jag fan rymt! haha Jag sänder i alla fall mina tankar till bror som får krya på sig! :)

Hittade en bil på bilvaruhuset i Kristianstad igår som jag faktiskt köpte i morse! Den är ful, gammal, skabbig och rätt slö, men den rullar och jag gillar den! (Y) den var billig och nu kan jag i alla fall ta mig dit jag vill, när jag vill. Det känns bra!

Nu måste jag skynda till lektionen, historia. Inte det roligaste, men jag ska hämta bilen efter så det får väl gå!

Puss!

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar