torsdag 12 augusti 2010

Tillägg.

Förresten, en sak jag skulle skriva igår (orkade inte starta datan då). Skulle ju ta tåget till stan för att lämna böckerna. Så där stod jag i godan ro och väntade på tåget, och det kom. Men det stannade inte. Total förvirring rådde på stationen och alla tittar på varandra med en frågande och lite orolig min. Vad gör vi nu? Ett ögonblick senare lägger dom i bromsarna och backar tillbaka. Då sade dom att det var halt och bromsarna tog inte. Då undrar jag:

1) Om det är så halt så att inte bromsarna tar när det inte ens regnar (eller har regnat), hur fan är det då när det verkligen regnar?
2) Om, jag säger OM, vi skulle behöva stanna av någon anledning... då går ju inte det. Vad gör vi då?

Jag bad för mig själv att han skulle släppa gasen och bromsa långt innan Kristianstad, där är lite jobbigt om man inte hinner stanna...


XoXo

2 kommentarer:

  1. Angående min nya kompis (finnen): HAr redan dränkt den lite idag. Ska göra det fler gånger. Blev bättre redan efter första gången, så det blir nog bra. Q-bar nästa helg? <3

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det funkar faktiskt rätt bra! I det läget är alosolspriten din bästa vän! ;) Jag tävlar fredag då, sen ska jag iväg på lördag. Men vi kan väl höras om fredag? <3

    SvaraRadera