torsdag 21 oktober 2010

Mitt hektiska liv

Mitt liv har minst sagt varit hektiskt den senaste tiden och datorn har varit ett fenomen som jag inte så mycket som har kunnat ägna en tanke åt. Det har varit smockat med prov och läxor, träningar och tävlingar. Nu är det lugnt, i alla fall i en vecka frammåt.

Det blev inga bilder från helgens bravader eftersom jag inte hittade laddaren till kameran... hittade dock den i söndeskväll. Så dags då. Träningarna har gått bra och Cosmetica gick sjukt bra i helgen, det var lätt hennes bästa tävling hittills! underbara polle :) min älsklingsstjärna! Synd bara att säsongen är slut snart. Men vila behövs också!

Synen jag mötte i morse när jag gick upp var ett landskap täckt av snö. Jag kände mig glad och pirrig i hela kroppen. Egentligen är det konstigt eftersom jag hatar kyla, snö och vinter när det gäller allt som har med hästar, hundar, träning och tävling att göra. Det blir mycket mer jobb med allt, mycket kläder, både på mig och djuren = mycket att tvätta, mycket att putsa och mycket att ta hand om. Det mesta i mitt liv har ju med djuren att göra så därför är det konstigt att jag känner mig så glad när jag ser snö... (?) Men det är så att jag tycker snö och kyla är mysigt på något sätt. Och framför allt älskar jag julen, som jag för övrigt börjar längta till redan nu... men längtan är bra, det mår man bra av!

Jag avrundar med att lova att jag ska blogga oftare framöver så att vi slipper alla dessa supertunga inläggen!

XoXo

1 kommentar:

  1. Jag svskyr också snö, kyla och allt det där. Men när det ändå kom några flingor förra veckan så bleb jag lite glad. Antagligen mest för att Hugo tycker att det är ju kul :)

    / Juliet&Pumipojken

    SvaraRadera