onsdag 27 oktober 2010

Att snacka skit

I förra inlägget skrev jag att jag och Tindra skulle åka till Julia för att promenera och prata skit. Det gjorde vi också. Vi pratade skit. Här kommer hela historien:

När jag anländer till Julia upptäcker jag att himlen var helt svart. Den var fylld av fåglar! (Inte min dröm precis) Dom var så många att man knappt kunde prata med varandra så högt dom skrek. I alla fall:
Jag: Julia, fattar du hur stor risken är att en av dom skiter på oss?
Julia: Jag vet! Jag tänkte nyss på det.
Vi startar vår promenad och tittar inte upp när fåglarna svärmar över himlen. Plötsligt känner jag att jag får något i huvudet, ont som fan gjorde det. Kändes typ som att någon kastade en kotte i huvudet på mig. Då börjar Julia skratta och pekar på mig. Hon får lite andnöd och lite svårt att stå, men mellan flämtningarna lyckas hon klämma fram:
Julia: En fågel bajsade på ditt huvud!!
Jag skriker och tycker det är jätteäckligt, klagade också på smärtan som det medförde. Sen hör jag ett *splatt* och när jag vänder mig mot Julia ser jag att hon har blivit bajsad i ansiktet. Haha, så kan det gå!

Vi mötte också en man på cykel som hade en hel stege i ena handen. Inbrott på gång? Jag summerar promenade som händelserik i alla fall!

Träningen med Tindra i tisdes gick faktiskt bra. Hon fattar lite mer nu, men vägen är lång... skulle behöva ett par lamm hemma, men min pappa är inte så förtjust i det så jag får väl helt enkelt bara acceptera att det aldrig kommer bli någon vallning för min del. Förrän jag flyttar hemifrån... om sisådär 10 år!

Idag ska jag till Oskar (Sitter just nu i skolan och väntar på psykologin) och jag måste plugga sjukt mycket idag. Suck. Jag behöver lovet nu!

Julia kom också med världens bästa idé innan... tänker inte avslöja vad förrän efter! hehe (möjligtvis samma dag, om ni insisterar.)

Tränade förresten Cosmetica igår. Gick sådär. Var hemma sent och allt kändes så stressigt, så därför blev det inget bloggande.






XoXo

2 kommentarer: