tisdag 14 februari 2012

Hej på er!

Just för tillfället ligger jag i soffan och är allmänt död, dagen till ära! Tidigare hade jag en oerhört romantisk middag med mina tjejer, Juliet & Mia. Kinamat blev det, och jag kan tala om att det var svin gott!! Nu är jag mätt och belåten, men helt sinnessjukt trött och har så himla ont i kroppen. Vet inte vad som är fel riktigt, men tror att jag behöver vila. Imorgon är jag ledig och kisses vad jag ska sova!!

Varenda människa vet förmodligen att det är alla hjärtans dag idag, naturligtvis på grund utav att facebook är en stor del av våra liv och 90% av alla dagens statusuppdateringar har bestått av tjat om alla hjärtans dag. Det är inte så att jag är hatiskt mot dagen, verkligen inte. Men jag tycker den är sjukt onödig egentligen. Det är precis som att det måste finnas en dag som påminner oss att vara romantiska och gulliga mor våran partner. Jag vet att jag i alla fall hade blivit sjukt mycket gladare om min pojkvän (om jag nu någonsin får någon) hade kommit med blommor eller något extra gulligt en helt vanlig dag, vilken som helst på året. Alla hjärtans dag är bara ett kommersiellt jippo som tvingar oss att vara extra kärleksfulla och då kommer det inte från hjärtat. Då är det enligt mig inte äkta och definitivt inte det minsta gulligt. Det känns inte som att vi borde vara så värdelösa på att visa kärlek att vi behöver en jäkla dag som tvingar oss...? Nä, skrota alla hjärtans dag och ta ett intiativ att vara gullig en helt vanlig dag istället. Det är mycket gulligare, kommer från hjärtat och uppslattas otroligt mycket mer!

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar