söndag 16 oktober 2011

Underbart väder!

Hoppla. Idag har vädret varit underbart, men just i detta nu inser jag att jag inte gått någon ordentlig runda med hundarna... Det har jag helt glömt bort under dagens alla bestyr! Jag får ta och göra det efter inlägget.

I vilket fall har dagen varit mysig, jag har städat inne, städat och tvättat bilen samt en hel del andra sysslor. Det var verkligen på tiden att bilen städades, den hade fan hunnit bli dammig. Äckligt. Dessutom blev alla mystiskt försunna pennor återfunna, så det var ju bra!

Nu har jag en ny säsong Sex and the city (börjar samla ihop alla) och den ska jag faktiskt titta på ivkäll. Denna dagen behövde jag verkligen, att ta det lugnt en dag är liksom inget som händer jätte ofta i mitt liv. Tyvärr.

På tal om det så är jag otroligt kluven. Jag älskar mitt jobb med Mary Kay, det är otroligt kul och det har ju faktiskt gått bra för mig. Dessutom har jag ett gäng otroligt duktiga och härliga tjejer i mitt team så framtiden ser ju onekligen ljus ut! Men jag är ganska kluven ändå. Om ett par veckor flyttar jag och Oskar och som jag lever nu vill jag faktiskt inte göra då. Jag vill ha mycket mer tid för både honom och mina hundar. Just nu jobbar jag liksom 25 timmar om dygnet 8 dagar i veckan... så illa är det och det är inte kul alls. Jag har ju dessutom två andra jobb för att kunna få in lite pengar då jag behöver köpa in så väldigt mycket mer inom mitt Mary Kay. Jag vill inte att varken Oskar, hundarna, vårt förhållande eller jag själv ska bli lidande. Redan nu känner jag att orken tryter. Notera då att jag bor hemma nu. Det är så jobbigt. Det är ju väldigt bra med Mary Kay eftersom man kan, om man vill, arbeta i sin takt baserat på hur mycket tid man har att ge. Men jag kan inte jobba på halvfart, sådan är jag. Antingen är det allt eller så är det inget. Så är det bara. Så jag vet inte hur det blir, vi får väl se.

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar