fredag 14 oktober 2011

Helvete rent ut sagt.

För er som har mig på facebook så kommer här en utförlig beskrivning av min helvetiska dag.

Dagen börjar underbart, vaknar med älskling bredvid mig (händer inte alltför ofta nu för tiden) och somnar sedan om. Klockan 08:00 ringde klockan (hör och häpna, den fungerade idag!) och jag steg upp för att sedan ta det lugnt och göra mig iordning inför jobb. Någon timme senare anländer jag till jobbet, tidigt och bra. I lugn och ro börjar jag förebereda för dagens demonstration. När jag plötsligt upptäcker att det bara finns en kokplatta, och jag behövde ju två. Inte långt därefter inser jag att det problemet är väldigt litet då det inte var någon el dragen dit jag hade mitt bord. Det fick lösas med en förlängningssladd från taket och allt var genast frid och fröjd, dock lite efter med tiden bara. Just i detta nu inser jag att jag har varkens kastrull eller stekpanna... panik. Jag fick då gå och köpa detta, och eftersom jag bara hade en kokplatta fick jag också köpa grytunderlägg. Sen tänkte jag att eftersom jag ska visa gräddsås så behöver jag en visp också. Så allt detta köpte jag och gick sedan till min plats igen. När jag läser på den fantastiska gräddsåsen inser jag att man inte ska ha visp. Kul. Irritationen stiger. Jag börjar istället packa upp kastrullen och precis när jag får loss plasten som sitter runt så flyger locket iväg. Locket var gjort av glas. Glaset spred sig i hela butiken. Så jag fick ge mig av för att leta upp kvast. Sagt och gjort, så småningom var detta undanstädat. Demonstrationen kunde äntligen börja och snart var det dags för lunch. Väl i fikarummet inser jag att den dricka som jag hade lagt ner (trodde jag) med min macka inte hade kommit med. Jag var skit törstig. Som tur var kom det en vänlig själ och sade att jag fick ta kaffe. Tack för det! Efter detta gick allt bra, bara med mindre missöden som att köttbullarna tog slut, sopsäcken gick sönder och att såsen rann ut... inget värre än så alltså. Sen fanns där inget kuvert bifogat heller (Man måste alltid skicka in en rapport direkt efter i ett speciellt kuvert), så jag tog en låda och slängde ner papperna i och sprang direkt in till posten med det. Nu är jag äntligen hemma. Tack gode gud.

Nu ska jag mysa med vovvisarna och äntligen ÄTA.

Trevlig fredag på er.


Ps. Jag ringde precis Oskar och beklagade mig om min dag. Då sade jag:

"Oskar, det är fredag och jag luktar köttbulle..."

Oskar kontrar då med:

"Det är fredag och jag står och räknar ankor..."

Jag vet inte vilket som är mest sorgligt?

XoXo

1 kommentar: