söndag 9 oktober 2011

6 most important

Förresten så har jag ett tips till er alla. Detta är något som jag mår väldigt bra av och måste göra varje dag, annars blir inget gjort. Vad jag pratar om är en lista som heter "6 most inportant" och en sådan gör jag varje kväll. Detta hjälper mig att göra min tid mer effektiv och de senaste dagarna har jag varit otroligt stressad, vilket har resulterat i att jag inte har gjort någon lista på kvällarna. Självklart har jag inte fått något gjort på dagarna heller, så därför kom jag på nu att jag verkligen måste göra denna varje kväll. Hur trött jag än är, för den hjälper mig att få ordning på livet, få saker gjorda och göra tiden effektiv. Det hela går ut på att man helt enkelt skriver en lista med de 6 viktigaste sakerna som måste göras på dagen. Dessa 6 sakerna måste göras och de ska göras innan något annat. Det blir då att man gör de sakerna så fort som möjligt så att man kan bocka av listan och göra andra saker, därför finner jag detta väldigt effektivt.

Min lista för dagen:

1) Hämta hö till hästarna

2) Städa

3) Ringa referenser

4) Borsta hundarna

5) Rida Cosmetica

6) Träna hundarna

Deta är dagens lista och den ska jag ta itu med på en gång!

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar