lördag 20 juni 2009

Träningsverk? Japp.

Hej hopp!

Ja, nu har det varit ett litet glapp här! men jag har faktiskt inte hunnit blogga^^ jag ska summera dagarna lite kort ;) :

I torsdes bestod dagen mest av att vila, rida, power walk och träna hundarna :) Jackie var lite ringrostig, men kanske inte så konstigt... Tindra var otroligt duktig, härliga hund!:D Sen var det ju då Cosmetica. Ja, alla vet vi ju att hon har LITE överskottsenergi när hon har vilat (egentligen alltid, men ja.) ... och nu har hon liksom vilat i TVÅ veckor. Så man kan väl säga att jag kände det på mig redan innan att jag skulle få hålla extra hårt i tyglarna de första dagarna efter Norrlandsresan ;) Det gjorde jag också, och tur var väl det! xD haha Vi hoppade över en liten stubbe, OCH DÅ får Cosmetica VÄRSTA glädjeutbrottet och övergår från hopphäst till rodeohäst. Jag tappade båda tygarna och åkte som en vante, och nu kommer det härliga: Jag blev skallad. xD haha, skönt? nej. Nära att jag trillade av också, men som jag brukar säga: "Räven skjuter ingen hare". Men hon gick jättebra, hon var kanske lite väl glad bara x) Här är vilddjuret :



Nu kan jag säga att det känns sisådär LITE GRANN i kroppen att jag har varit ifrån ridningen ett tag. Träningsverken är ett faktum! ajaj.

Igår var det midsommar, vilket innebar bröllop för min del :) klockan ringde 06:00 så det var bara att vara så snäll och gå ut med hundarna innan ridningen :) även denna dagen gick hästen bra, och jag överlevde utan några större skador ;) Bröllopet började klockan 12:00, ett western bröllop med vigseln vid sjön, jättevackert, och tur med vädret! Jag tackar för en trevlig kväll :)

Idag har jag varit RIKTIGT aktiv ska jag säga! fixade hagarna, tog 4 timmar utan paus (tog ingen paus efter som ju skulle SKYNDA mig. *HOST*), och jag är inte ens klar. Sen har jag tränat Tindra, ridit, städat och tagit det lite lungt nu på kvällen :)

Patricia ringde innan också, jag säger bara en sak: MÅNDAG BABY !

Jag ska också säga att svaret på den där undersökningen (som för övrigt SÅÅ många deltog i) INTE var nummer 9. Utan "X". ("Reagerar häftigt med vatten")

Inte så jävla roligt inlägg idag kanske, men här har inte hänt mycket mer x) Inte som jag skriver här i alla fall ;)

I morgon blir det träning i Vinslöv med Cosmetica, sen bär det antagligen av till Hässleholm på kvällen :) ( Eftersom jag tydligen inte har någon egen vilja längre, och två mil är JÄTTEnära. haha ;) )


Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar