fredag 11 maj 2012

Agility

Hej igen! För ett tag sedan var jag och Juliet på agilitybanan i Hässleholm, vi hade planerat med banor och jag hade hela ligan hundar med mig. Både jag och Juliet var sjukt taggade över att äntligen få träna och hundarna var heeeelt över glada för att de fick åka med. Så det började ju sannerligen bra, och alla hundar skötte sig jätte bra och var jätte duktiga! Jag blev faktiskt förvånad över hur bra mina vovvisar gick med tanke på deras långa vila. Tyvärr så tyckte jag inte att det var så särskilt roligt, inte alls som förr i tiden liksom... kändes mest jobbigt. Blev lite chockad över min rekation och tog några dagar att smälta det, men det är väl bara att inse att människor förändras och jag har väl tappat det intresset... älskar naturligtvis mina hundar ändå, men det är ingen hållbar situation att äga en massa hundar om man inte tycker det är roligt att träna dem, de far nästan bara illa av det- deet är ju hundar som älskar att jobba. Känns mest elakt att inte arbeta dem då... så funderinga och överläggningar med mig själv angående försäljning ekar nu i mitt huvud. Vi får se hur det blir med den saken. Tänkte tagit upp Bill också i detta inlägget, men är trött som attans så orkar inte. Får bli en annan dag! Eller kanske lite senare... får se! (Alla bilder och filmer från träningen är på filmkameran och jag har inte grejor så jag kan lägga över det här nu, därför får ni en bild på Nellie)
Ha det bra alla! XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar